Syskonhelg för hela slanten

Så var denna helgen slutt. Har hunnit med ganska mycket.
Tycker nog att rubriken säger allt för denna helg för det är precis vad den har varit.
I fredags sov Erik här, så vi tittade på Talang å mös i soffan. Hade lite främmande också av Johan och Robin som drack kaffe och svamlade lite.
Sen på lördagen kom Elsa hit och hade med sig sin racer-vagn. Så vi gick på fiket och åt glass tillsammans med ännu en syster, Linnea, hennes kompis och en liten Pappa. Efter fikat och lite bus i lekhagen med Elsa, gick vi och bowlade.

image9
Elsa in action

Elsa var en riktig hajare på bowling, och det var så roligt att se hur stolt hon var när hon knuffat iväg klotet och fått ner kägglorna. Och hennes små segerdanser emellanåt.
Sen gick vi; Jag, Elsa, Erik, Linnea å hennes kompis Tessan, på Ica och köpte lite lördagsgodis. Lille söt Elsa knaprade på tills hon var alldeles blå runt munnen av allt färgningsmedel. Haha.
Efter storhandlingen gick vi hem till Pappa och hälsade på en stund. Linnea visade alla sina leksaker för Elsa vilket hon uppskattade.
Sedan kom Mamma och Johan och drack lite kaffe innan jag följde dom hem.
Mamma hade fått nys om en bil som vi åkte och tittade på. Så allt lutar mot att man blir Golf-ägare inom en snar framtid. Lite sorgligt bara att jag måste offra El mopo del el mino, min lilla stolthet. Men det är bara att inse, jag kan ju inte hålla på å puttra runt på en moped resten av livet. Jag kan ju ändå inte använda den på vintern...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0