Problemlösning

Situation:
Kl. är 00:45. Jag har nu legat i sängen i över en timme. Har lyssnat igenom en hel cd-skiva med irritation.
Jag snurrar några varv. Han snarkar bredvid mig. Jag försöker väcka honom och beklaga mig över att jag inte kan sova. Han svarar i sömnen, vilket betyder att han egentligen inte hör vad jag har att säga. Jag blir irriterad. Suckar.
Snurrar ytterligare några varv. Tänker på arbetet. Tänker på livet. Kan inte sova.
Vänder på sängkläderna i tron om att det blir lite kyligare. Tittar på han som ligger bredvid. Han snarkar fortfarande.
Jag suckar. Kan fortfarande inte sova. Jag börjar spela lite på mobilen medan jag väntar på att bli trött. Det funkar inte särskilt bra. Slutar spela. Suckar.
Nu har jag gett upp. Jag kommer aldrig att hinna somna i tid. Försöker väcka honom igen. Inget resultat. Ligger och tjurar en stund över att vissa somnar på en gång och själv ligger man och snurrar runt runt tills man har nött upp sängkläderna. Suckar.

Nu har det börjat bli såhär varje natt. Jag blir tokig! Vad ska jag göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0