Ge mig sommar!

Är det inte meningen att det ska vara lite varmare såhär i andra delen av maj? Det är väl tänkt att vi ska gå emot varmare tider, sommartider? Är det så det ska vara, så har då inte denna delen av Sverige förstått det än. Det spöregnar ena dan, snöar en annan och så håller det på. Fast nu har regnet bytts ut mot hagel. Och behöver jag ens nämna att det är svinkallt?
Kul för treorna å gå ut på skolvslutningen, när trappan är täckt av is och snö. Dom kommer att halka och bryta benen, stämma skolan, vilket leder till att vi som är kvar nästa år inte kommer att ha några pengar till läromedel. Så, hur ska vi nu tolka detta? Att sommaren borde vara här snart, kanske?

I helgen ska vi till stugan i Mettis. Ska bli skönt att bara slappa en hel helg. Ligga i sängen och käka vindruvor, lösa lite korsord och sova så mycket som man känner för. Längtar faktiskt efter att packa, handla maten som ska med, hoppa in i bilen och lyssna på Mp3:n på vägen, samtidigt som jag slumrar lite mot fönstret. Känns lite som försommar. Som att vi ska på semester. 
Förra sommaren blev det då ingen. Jobbade nästan hela sommaren. Skönt på sitt vis, på pengafronten, men lite synd att jag inte kunde följa med dom andra på semestertripper. Men i sommar ska jag försöka ta mig iväg på en liten tripp. Jobbar inte så mycket då...

Kommentarer
Postat av: Jennie

måste hälsa på varandra snart!!

2008-05-15 @ 18:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0