HAT-Måndag!

Usch vad jag ogillar måndagar! Var på toppen av isberget supertrött imorse! Jag å Roger låg å pratade halva natten om olika orsaker till Jordens undergång. När vi besämt oss för att sova så kom nån av oss på något nytt, som att det inte finns någon möjlighet att solen ska explodera, eller att en stor jävla metroit (hur det nu stavas!?) kanske någon dag slår ner på jorden och delar den i två delar så att all lava som är i mitten rinner ut och alla hav rinner ner i lavan. Helt sjuka grejer att prata om mitt i natten, speciellt med sentimentala-Elina som är rädd för allt. Gjorde inte riktigt saken bättre. Började prata om magi och sånt istället. Om det finns liv på andra planeter och om det finns fler planeter som Jorden i något annat solsystem. Spännande! Kom på att jag nog har några rymdböcker hemma hos mamma. Måste nog åka dit å hämta dom. 

Började förresten denna sunkiga dag med Foto. Vi var uppe på utsikten/inne i skogen/ute på leran och fotade en massa. Svinkallt! Och opptimist-jollen jag  gick till skolan i tofflor idag. Hade ju ingen aning om att vi skulle vara ute å fota. Men det gick ändå bra. Fick ingen lera i skorna. Men det blåste som fan så nu lär jag väl få hjärnhinneinflammation eller nått. Skulle va just snyggt. Går det ens att bota?

Jaja, nu ska vi redovisa våra filmer, som endast innehåller fötter. Haha!

Oh, just det. Fick just veta att vi ska ha prov på måndag, i media. Vi skulle få några uppgifter som vi ska lösa med hjälp av Photoshop, Illustrator eller Indesign. Kommer nog att går bra. Kul med lite annorlunda grejjer, inte bara teoretiska prov. Nog för att prov i sig inte är speciellt kul. Men det kommer man väl aldrig undan förrän man gått ut skolan. Tur att det bara är ett år kvar. 

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0