7:e bästa i sverige

Läste på vk.se idag om att den skola jag går på är den 7:e bästa i Sverige på att hålla kvar sina elever. Tydligen är det många i övriga landet som inte slutför sin utbildning, vilket är lite synd. Det finns säkert olika anledningar till varför, men har man väl börjat är det väl lika bra att göra det klart?
Hur som helst, så säger då skolan att anledningen till att så pass få hoppar av är den s.k. Luspenandan, vilket dom kanske kan ha rätt i. 
Sen att skolan är liten med sina 200 elever, är en annan orsak. Tydligen skulle det skapa en "familjär stämning". Att alla känner alla. Men jag tror inte att det är den hela bidragande orsaken.
Det är ju upp till var och en. Vi kanske bara råkar vara elever som håller fast vid det som vi bestämt oss för? Eller så kanske vi inser hur mycket längre man måste gå i skolan om man helt plötsligt hoppar av och börjar om på nytt!? Vad vet jag.
En sak är då säker. Jag ångrar inte att jag valde att gå Media här, istället för att flytta till annan ort. Den här lilla hålan där alla känner alla är ju mitt hem och jag trivs här, så varför flytta?

Nu känner jag att jag börjar prata bort mig själv, så jag vill bara säga att jag håller med. Luspengymnasiet är inte en så tokig skola trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0