Det skulle sitta bra med en bärbar Mac

Det skulle vara förjävla praktiskt. Då kan jag sitta här i min puff och surfa runt (Varför heter det surfa egentligen?). Och Roger kan sitta vid den gamla datorn och spela sitt "sätta på alla brudar och reta upp så många som möjligt" - spel alldeles ifred. Utan att jag ska stå bredvid och hänga läpp och tjata om att få låna datorn i två minuter (vilket lätt kan bli fler). Det är konstigt ändå. Man sitter och gör layouter vid datorn dagarna i ända, ändå sitter man här när man kommer hem. Tekniken är som en drog. Har man väl prövat är man fast. No return back to oldschool.

Ja, och nu har man fallit för grupptrycket. Bilddagboken. Fan. Jag som håller stenhårt på att inte göra som alla andra gör. Men det sprack ju rätt rejält redan från början när jag skaffade en blogg. Vem i Sverige har inte en blogg? Eller i Sverige, det har väl blivit rätt stort i övriga världen. Sverige var nog knappast först? Har vi någonsin varit först med något? Förutom IKEA då!? Men den principen fanns ju redan från början.
Jaja. Lite underligt ändå. Supersnillet som uppfann datorn hade räknat med att vi skulle använda oss av max 20 000 datorer i världen, eller vad det nu var. En minimisumma iallafall. Snacka om att han hade fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0