Söndag

I am the wilderness locked in a cage
I am a growing force you kept in place
I am a tree reaching for the sun 
Please don't hold me down
Please don't hold me down

Farsdag idag. Har nyss gjort fyllningen till pappas tårta som jag ska ta med mig ikväll när jag ska gratta han. Om han nu kommer hem snart... 
Idag får jag storfrämmande också! Lilltjoppa min som inte är så liten längre.
Hon är så "lillgammal" när hon pratar så det är svårt att hålla sig för skratt. 
Igår när hon satt och såg på tv hemma hos morfar o mormor, gick jag å bytte kanal (trodde att hon hellre ville se tecknat) så fick hon fnatt. - Men aahhhhh! Eliiiinnnnaa! 
Söt. Så jag bytte tillbaka. Då blev hon nöjd. Så hon satt där med godiset hon fått av morfar som hon vägrade dela med sig av. - DET ÄR MITT!!!!

Hon ringde till mig en dag. Först var det alldeles tyst i telefonen. Sen hörde jag några små gnisslande tänder (hon gör så när hon äter, konstigt nog), och då förstod jag att det var hon. 
Sen sa hon helt appropå: - Du hälsa på mig en annan dag?
Sen är hon tyst ett tag till. Hör hur hon tuggar. Jag frågar vad hon äter. - Elsa äter popcorn. Mamma ligger på soffan och ser tv.
Jag hör mamma fråga om hon får prata med mig lite. Elsa skriker NNNäääääää! Elsa pratar nu. Elina pratar med mig en stund iställe!

Hon är så söt så man vill bara pussa på hon hela dagarna!!!! Älskade sötnos.
Snart kommer hon hit. Hon blir nog glad när hon ser att jag har rosa saft. :)
När man ställer fram den är det ingen annan som får dricka ur den. Det är hennes rosa saft :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0