Torsdag kväll, snart helg

Jag snorar fortfarande. Ingen förändring. Något om däremot har förändrats är mitt kök. Vi har satt upp en hylla och ett vinställ som Morfar har gjort till mig. Det blev apbra. Problemet är bara att jag inte riktigt vet hur jag ska sätta upp tavlorna runt omkring, dom som satt där hyllan sitter nu. Något som jag däremot vet är att jag och Roger inte kan komma överens när vi ska göra något händigt, något som har med en borrmaskin att göra. Haha. Så fort jag tar i borrmaskinen, eller tvärt om, så blir nån av oss på dåligt humör och skäller ut den andre. Precis som om borren fungerar som någon sorts ON knapp. Men vi är säkert inte ensam om detta. Jag är en person som gillar att ha kontroll och bestämma och när jag står och håller i en hylla över mitt huvud och försöker förklara för den andra hur den ska borra för att det ska bli rakt, och denne inte hajjar på en gång vad jag menar, så blir jag vansinnig. Haha. 
Måste nog lära mig att kontrollera mitt humör. Jag har iof läst en kurs på 50p i stresshantering (eller var det 100?) men den funkade inte alls på mig. Jag blev bara irriterad när jag låg där på liggunderlaget och lyssnade på den där jävla, alldeles överdrivet övertrevliga, rösten. Nä, jag fick bara ont i huvudet av min irritation och blev bara ännu mer stressad...

Dagens Youtubare blir en låt som jag hörde för första gången idag. Tyckte den var så... omtänksam. Ärlig. Kärleksfull.
Påminner inte melodin lite grann om "bara vara vänner"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0