Religion

Sitter och försöker göra nån nytta på mitt religionsarbete. Ska skriva om Heavens Gate, en sekt i USA  som tror att människor ska bli hämtade av ett rymskepp innan jorden går under, och som fick sitt slut 1997 då alla sektens medlemmar begick massmord genom att dricka bla. etanol. Orsaken? Jo, dom trodde att kometen Hale Bopp, som var nära jorden just då, kom med rymdskeppet som skulle rädda dem. Etanolen skulle alltså fungera som renande av kroppen innan de skulle ge sig av till nästa liv i rymden. Helt sjukt att något kan få 39 personer att ta livet av sig samtidigt.
Men lite intressant är det dock med dessa nya religösa rörelser.

Jag valde mellan Heavens Gate och Robets group, vilket är ett folk som avstår från materiella saker och sägs leva på andra människors sopor. Men så  kollade jag upp det förstnämnda och såg det där om massmordet som jag faktiskt har hört talas om, så då blev det den.


Kommentarer
Postat av: Ina

Låter intressant :)



Jag har en utmaning åt dig i min blogg. Gör den!

2008-10-20 @ 22:26:14
URL: http://snowstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0