att städa är bra för själen

Igår fick jag ett jätteryck! Började vid 10 igår kväll med att leta reda på en räkning som jag hade slarvat bort. När jag väl hittat den insåg jag hur stökigt det var så jag började plocka lite grann här och var. Fortsatte med att torka bort den oidentifierbara blå färgen från sopskåpet. Fick använda aceton så det satt ganska rejält. Gick sedan över till the locker from hell, städskåpet. Herre min skapare vad man drar på sig mycket saker. När alla dessa saker ramlar ut när man öppnar dörren så blir man ännu mer irriterad. Så jag rev ut allt, torkade, sorterade och ställde in igen. Städskåp. Varför heter det så? Med tanke på namnet så borde det ju städa sig själv?! Eller heter det så för att man hela tiden måste städa där inne?! Jaja...

Hittade lite smycken här och var i lägenheten som jag saknat, och när jag skulle lägga tillbaka dem i smyckeskrinet så såg jag hur mycket grejjer det var under sängen. Hittade både det ena och det andra, bla den handduk som jag letat efter. Haha. Där ser man! Så har ni något bortsprunget så kan ni komma och leta hemma hos mig. Ni hittar det säkert under min säng! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0