Jag känner mig träffad

Igår, på min fikarast, satt jag och läste Aftonbladet. Där hade dom gjort ett repotage om träning och lagt till ett träningshoroskop. Man kunde alltså kolla vilken träningstyp man var enligt ens stjärntecken. Jag brukar ALDRIG läsa horoskop, men något gjorde att jag läste detta bara för skojs skull. Jag läste. Funderade. Läste igen. Kände mig träffad. Eller nja, mina bästa träningssätt ska tydligen vara löpning och en riktigt bra personlig tränare. Jag hatar att springa bara för att och jag hatar när folk säger åt mig vad jag ska göra och tvinga mig fortsätta fast jag mest av allt bara vill slå till den som skriker. Men det stod något mer, något som jag tänkte "Det här är fan jag i ett nötskal. Precis". Citerar efter taskigt minne "Du är en person som gillar att ha kontrollen. Tränar gärna om det är på dina egna villkor. Tränar gärna i lagsporter så länge det är du som är stjärnan. Du är en väldigt dålig förlorare". Detta är helt sant. Det sistnämnda alltså. Det märkte vi inte minst i somras när jag, Moa, Roger, Robin, Samme och Line skulle spela frågespel som vi alltid gör mitt i natten när vi är i stugan. Vi delar upp oss i lag, turas om att fråga det som står på kortet och den som svarar först får poänget. Det slutade med, som för det mesta, att jag blir så arg på Robin och Roger (det är oftast dom som jag får kämpa mot mest eftersom dom inte inser att det är jag som har rätt ;) så jag tror jag ska flyga upp i världsatomer. Samma sak gäller vid sport. Jag vill vinna. Så är det bara. Dom lyckades träffa rätt en gång iallafall, hittepåarna på Aftonbladets fikaredaktion ;P

Kommentarer
Postat av: Jenniie

Jag läser alltid horoskop! och är nog ganska tjurig när de gäller att förlora också ^^

2009-01-07 @ 21:40:18
URL: http://jenniesefastsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0