Nyårslöften

Tänkte igenom det här med nyårslöften. Grubblade länge över vad mitt skulle bli. Man lyckas ju sällan hålla dem ändå. Men för att man ska kunna göra ett löfte som passar en så måste man ju granska sig själv först. Och vem är jag egentligen? Satt och grubblade på det en natt och vad kom jag fram till egentligen? Inte särskilt vettiga saker. Åtminstone inte något som kan hjälpa mig i valet av nyårslöfte.

Jag är en människa som:
* Är löjligt rädd för mörker.
* Hatar ormar nästan mer än allt annat
* Ägnar min lediga tid åt att göra tillvaron så bra som möjligt för alla andra så jag oftast glömmer bort mig själv.
* Älskar kläder!
* Är galen i inredningsprogram, och bestämmer mig efter varje program för något nytt som ska göras om i mitt hem, men som aldrig blir.
* Umgås alldeles för lite med familjen.
* Hatar att bada i sjön när fiskar är i närheten, och tycker att gäddor är lika hemska som hajar.
* Drömmer om en egen Bernersennen hund.
* Håller hårt på människans egna individualitet och självsäkerhet.
* Anser att det är viktigt att kunna klara sig själv, alltså inte vara beroende av andra.
* Är otroligt överbeskyddande mot min familj och tror alltid att det ska hända dem något så fort de sätter foten utanför dörren.
* Mår dåligt om jag inte har koll på precis allt.
* Blir helt apatisk av stress och glömmer det mesta
* Skrivet upp allt viktigt i minst tre kalendrar för att sen glömma bort vart jag har skrivit upp det
* Tycker att akustisk musik på gitarr framför en eld, eller överhuvudtaget, är den bästa musik som finns
* Blir väldigt lätt arg och avreagerar mig på saker. Men det går över lika fort som det dök upp.
* Svär alldeles för mycket.
* Gillar att plantera i trädgården och se hur allt växer till sig
* Målar med akrylfärg på pannåer och canvastavlor så fort jag har lite tid över
* Tillåter mig aldrig att slappna av. Det finns alltid något som ska göras eller någon att vara orolig över.
* Sätter alltid hög press på mig själv. Allt ska göras med bästa förmåga och jag ska ha så bra betyg som bara är möjligt.
* Har nästan bara kompisar som är äldre än mig själv, och majoriteten av dom är killar.
* Är otroligt skolless och ska aldrig mer sätta mig bakom skolbänken efter studenten.
* Nojjar mig över att dygnet bara har 24 timmar och att jag aldrig hinner med något.
* Jobbar oftast på min lediga tid.

Så, vad kan man konstatera av detta? Finns det något nyårslöfte gömt i denna lista? Mer tid till mig själv kanske? Nä, en sak har jag lovat mig själv. Jag ska inte bli sur. Livet är för kort för att gå omkring och muttra över något som går att förbättra. Men aggresiv får jag väl ändå blir? Ibland iallafall...

Kommentarer
Postat av: Nollåttan

"* Håller hårt på människans egna individualitet och självsäkerhet."



Du är heeeeelt säker på att du inte menar hennes självständighet? Moderaternas ungdomsförbund nästa? Du är välkommen att joina.

2009-01-08 @ 22:27:41
URL: http://www.muf.se/
Postat av: svar till Nollåttan

Ja, jag är helt säker på att jag menar självSÄKERHET! Det är grunden på allt. Är man osäker på sig själv kommer man inte särskilt långt med sina mål, eftersom man då bara tvivlar på sig själv och inte vågar ta för sig. Moahaha! Ja, det kanske jag gör. Den dagen, den sorgen ;)

2009-01-09 @ 16:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0