Yey!



Jag är så glad idag. Har nog inte varit på så här bra humör på väldigt väldigt länge. Och vad är då anledningen?
Jo, vi hade våran första Historia lektion idag, och det första vi fick veta var att vi ska fara till Stockholm, The big city. I fem dagar!!! Yey! Med flyg dessutom! Alla andra år har eleverna fått trängas i en sunkig buss, men nu ska vi minsan resa med klass. Det ska bli såååå kul! Ett välkommet avbrott i den annars gråa vardagen.

Blev nog onaturligt glad och tacksam över denna möjlighet. Känns som jag svävar på små moln.
Har varit i Sthlm en gång förut, när vi skulle ner till Holsbybrunn. Men jag vet inte om man kan kalla det besök. Vi bytte buss på centralstationen och åkte vidare. Men jag såg iof Globen. På väldigt långt avstånd.

Så att man nu får chansen att uppleva denna omtalande stad, besöka alla historiska platser, gå på Grönan, handla upp alla pengar som man slitit håret av sig för, helt gratis är ju bara helt otroligt.

Måste nog gå och packa nu. Nog för att det är 16 veckor kvar. Men det ska börjas i tid!

Och för att det inte ska gå snack på byn, det är INTE skolan som betalar detta. Så det är ingen orättvisa i det hela. Bara en tillfällighet att vi får åka flyg också så gnäll inte över det... ;)

Kommentarer
Postat av: Jenniie

jag vill också vara borta i 5 dagar. vi fick åka ner med buss på morgonen och upp med buss samma kväll. de sög!

2009-01-19 @ 17:47:55
URL: http://jenniesefastsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0